O pokoleniu najmłodszych pracowników (pokolenie C – Connected) mówimy często, że są niecierpliwi, roszczeniowi i niezaangażowani. Tymczasem jest to bardziej różnorodna grupa niż może się z pozoru wydawać. W Dentsu Aegis Network Polska 45% pracowników to ludzie, którzy nie ukończyli jeszcze 30 lat. Pozyskanie i utrzymanie tej grupy wiekowej w organizacji jest zadaniem niezwykle trudnym.

Roszczeniowi czy zaangażowani?

– Dla nich marka pracodawcy i jej działania (nie tylko rekrutacyjne) są nieustannie i w czasie rzeczywistym weryfikowane publicznie i online. Dzisiaj młodzi ludzie dużo uwagi przywiązują do tego z kim i w jakiej atmosferze będą pracowali -powiedziała mi Agata Kaczmarska – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich w Dentsu Aegis Network Polska.

Co jest największym wyzwaniem dla zespołów HR działających w takich organizacjach?

Jeśli wśród naszych pracowników dominują ludzie bardzo młodzi ważne byśmy potrafili zrozumieć ich potrzeby, ale jednocześnie uszanować potrzeby innych grup wiekowych, które również u nas pracują. Naszą odpowiedzią na taką specyficzną strukturę wiekową w organizacji jest poszanowanie dla różnorodności.

Gorąco zapraszam do lektury całej rozmowy z Agatą. Dzieli się w niej swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami na temat najmłodszego pokolenia oraz budowania sprawnie funkcjonującej i komunikującej się organizacji.

Wywiad jest częścią cyklu „Sukces pisany doświadczeniem” i można przeczytać na platformie EPALE: Pozwól mi zrozumieć, a zrozumiem – pracownicy pokolenia C w organizacji